Ekonomi

Kazanç görüşmesi: Tobii iç mekan algılama pazarında liderliği hedefliyor

İsveçli teknoloji şirketi Tobii AB (TOBII.ST), 2024 yılının ikinci çeyreği için net satışlarda artış ancak organik büyümede düşüş bildirdi. Şirket yaptığı bir kazanç çağrısında, Tobii’nin otomotiv iç mekan algılama yazılımı pazarındaki konumunu güçlendiren FotoNation’ın stratejik satın alımını vurguladı.

Şirket, maliyet azaltmaya ve AutoSense segmentinin başarılı bir şekilde entegrasyonuna odaklanıyor. Yılın ilk yarısındaki düşük performansa rağmen Tobii, 2026 yılına kadar pozitif serbest nakit akışı ve 2028 yılına kadar EBIT marjında önemli bir artış da dahil olmak üzere finansal hedeflerine ulaşma konusundaki kararlılığını sürdürüyor.

Önemli Çıkarımlar

  • Tobii’nin net satışları 2024 yılının 2. çeyreğinde %8 artarken, Ocak-Haziran döneminde bir önceki yıla göre %3 büyüme kaydetti.
  • Organik büyüme ise %16 oranında gerileyerek pazardaki zorlukların altını çizdi.
  • Şirketin FotoNation’ı satın alması, Tobii’yi otomotiv iç mekan algılama yazılımı pazarında üçüncü büyük oyuncu olarak konumlandırdı.
  • Tobii, önümüzdeki yıl nakitle ilgili operasyonel giderlerde yaklaşık 200 milyon SEK tasarruf sağlamak için bir maliyet azaltma planı uyguluyor.
  • Uzun vadeli finansal hedefler arasında 2026’ya kadar pozitif serbest nakit akışı ve 2026’da %10 olan FVÖK marjının 2028’de %20’ye çıkarılması yer alıyor.
  • Tobii’nin işleri şu anda üç segmente ayrılmış durumda: ürünler ve çözümler, entegrasyon ve AutoSense, sırasıyla gelirin %61, %35 ve %4’üne katkıda bulunuyor.
  • Şirket, AutoSense segmentinde yeni OEM ortaklıkları ile ilerliyor ve 2025 yılına kadar yollarda tek kameralı DMS ve OMS çözümlerine sahip olmayı planlıyor.

Şirket Görünümü

  • Tobii, başarılı entegrasyon ve maliyet azaltma önlemleriyle iç mekan algılama pazarında lider olmayı hedefliyor.
  • Şirket, 2026 ve 2028’e kadar pozitif serbest nakit akışı ve önemli ölçüde FVÖK marjı büyümesi elde etmeye odaklanmıştır.

Önemli Ayı Gelişmeleri

  • Şirket yılın ilk yarısında düşük performans gösterdiğini kabul etmiştir.
  • Organik büyümede önemli bir düşüş yaşandı ve bu da kapsamlı bir maliyet azaltma programı gerektirdi.

Yükselişte Öne Çıkanlar

  • Tobii, AutoSense segmentindeki DMS ve OMS ürünleri için tasarım kazanımları ve yeni OEM’lere genişleme bildirdi.
  • Apple’ın giyilebilir cihazlar için bu teknolojiye verdiği önemin ardından göz izleme teknolojisine olan ilgi arttı ve daha fazla OEM Tobii ile çalışmaya başladı.

Bayanlar

  • Tobii ve FotoNation arasındaki 200 milyon SEK tutarındaki maliyet tasarrufunun spesifik dağılımı açıklanmadı.

Soru-Cevapta Öne Çıkanlar

  • Magdalena Rodell Andersson daha fazla hisse sorununun önüne geçmek için atılacak adımları özetledi.
  • Handelsbanken’den bir analist, yeniden yapılandırma maliyetlerini ve maliyet azaltma planının zaman çizelgesini sorguladı; tam etkinin 3. çeyrekte görülmesi bekleniyor.
  • PhotoNation’ın net satışlara katkısı hakkındaki soruları yanıtlayan Anand Srivatsa, müşteriye özel bilgileri paylaşmayı reddetti ancak genel gelir tahmini verdi.
  • Tobii’nin çözümleri, Apple gibi sektör liderleri tarafından belirlenen yüksek kaliteli göz izleme gereksinimleri ile aynı seviyede kabul ediliyor.

Tobii’nin kazanç çağrısı, pazardaki konumunu sağlamlaştırmak için stratejik satın almalara, maliyet azaltmaya ve teknolojik gelişmelere odaklanan, geçiş sürecindeki bir şirketi ortaya koydu. Gözünü geleceğe diken Tobii, bugünün zorluklarını aşarken önümüzdeki yıllar için de iddialı hedefler belirliyor. Şirketin 25 Ekim’de açıklayacağı 3. çeyrek sonuçları, bu hedefler doğrultusunda kaydettiği ilerleme hakkında daha fazla bilgi verecek.

InvestingPro Analizleri

Tobii AB’nin son kazanç çağrısı, hem zorlukları hem de uzun vadeli büyümeyi hedefleyen stratejik hamleleri vurguladı. Yatırımcılar şirketin geleceğini düşünürken, InvestingPro verileri ve ipuçlarıyla aydınlatıldığı üzere Tobii’nin mevcut finansal sağlığına ve piyasa performansına bakmak önemli.

InvestingPro İpuçları, Tobii’nin mali durumu konusunda dikkatli olunmasını öneriyor. Şirket hızla nakit tüketiyor ve son on iki aydır kârlı değil. Ayrıca, hisse senedi son bir ay, üç ay ve bir yıl içinde önemli fiyat düşüşleri yaşayarak kötü bir performans sergiledi. Bu durum, şirketin yılın ilk yarısında düşük performans gösterdiğini kabul etmesiyle de uyumlu.

InvestingPro verilerine göre, şirketin piyasa değeri 56,58 milyon dolar ve bu da piyasadaki büyüklüğünü yansıtıyor. Bununla birlikte, Tobii’nin F/K oranı -1,31 ile negatiftir ve şirketin şu anda kazanç üretmediğini göstermektedir; bu rakam, 2024’ün 2. çeyreği itibariyle son on iki ay için -2,27’lik düzeltilmiş F/K oranı ile daha da desteklenmektedir. 2024’ün 2. çeyreğinde %8,65’lik bir gelir artışına rağmen, şirketin geliri son on iki ayda %3,16 oranında azaldı; bu da şirketin satışlarını organik olarak artırma kabiliyetine bakan yatırımcılar için endişe kaynağı olabilir.

Daha derin bir analizle ilgilenen yatırımcılar için https://www.investing.com/pro/TBIIF adresinde ek InvestingPro İpuçları mevcuttur. INVTROZEL1A kupon kodunu kullanarak yıllık Pro ve yıllık ya da iki yıllık Pro+ aboneliğinde %10’a varan indirimden yararlanabilirsiniz. Bu, özellikle analistlerin mevcut zorluklara rağmen şirketin bu yıl kârlı olacağını tahmin ettiği düşünüldüğünde, değerli bilgiler sunabilir.

Tobii’nin maliyet azaltmaya ve AutoSense segmentinin entegrasyonuna stratejik olarak odaklanması ve 2026 yılına kadar pozitif serbest nakit akışı potansiyeli, yatırımcıların izlemesi gereken temel faktörlerdir. Tobii’nin iddialı finansal hedeflerine doğru ilerleyip ilerleyemeyeceğini değerlendirmek için 25 Ekim’deki bir sonraki kazanç tarihi çok önemli olacak.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

gulsehir-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu